Sunday, May 13, 2012

Gunung Keriang Dengan Dia!

Masa saya belajar kat MRSM Pendang dulu, salah seorang kawan yang rapat dengan saya ialah Cik Adilah :) Kami mula rapat masa Form 5 sebab sekelas. Selalu bersama-sama dalam kelas. Kalau luaq kelas, dia ada geng sendiri (geng 13 ka apa tah namanya..tak ingat). Saya takdak geng pun dulu. Selalu lepak sesuka hati ja dengan sapa...paling kerap dengan kiubmate Form 4, Cik Halina (masih cik kah dia? Dah lama betoi tak contact). Pernah sekali tu Dilah merajuk dengan saya sebab tak tunggu dia pi makan tengah hari. Sampai taknak cakap dengan saya...hehe..Sebenaqnya masa last period tu, cikgu tak masuk kelas, ramai pakat balik awal pi makan. Dilah pulak tidoq. Saya jenis yang tak reti nak kacau orang tidoq. Jadi saya pi la makan dengan Alin dulu..tapi bukan tinggal Dilah sorang dalam kelas tau..ada orang lagi..


Sensitif kan Dilah ni..teringat dulu malam-malam kalau dia takut nak tidoq mimpi hantu lah bagai, dia akan mai bilik saya. Tidoq dengan Che Nah..hehe


Hubungan saya dan Dilah dirapatkan lagi dengan jarak rumah kami! Taman sebelah-sebelah ja..haha..Kalau kat Alor Star, memang tak keluaq jalan la kalau dia tak ajak. Oh, kami jugak berjodoh yang kuat, sebab belajar kat universiti yang sama :) Universiti Putra Malaysia gedung ilmu menara budi. Walaupun Cik Dilah saya ni sangat ramai kawan (sebab dia peramah), dia tak pernah lupa saya yang pendiam ni (huhu).


Jadi, sebelum saya berangkat hari tu, dia dengan berbesar hati bawak saya pi carik jaket musim sejuk di Gunung Keriang..hehe..Lagi pun, dia nak pi bercuti London dan Paris sehari lepas saya berangkat. See, memang kuat jodoh kami. Pi London pun sama-sama, tapi flight lain-lain.


Sebelum keluaq rumah, dia mesej "Hani, pakai baju The Poplook. Nanti boleh amek gambaq". Comey betoi budak ni..memang time dapat sms tengah iron baju dari TPL. Tengok, kata hati yang sama lagi. Memang serasi ;-)


Dilah in Portia. Saya dalam Brenda.

Aktiviti mencari jaket sesuai. Gunung Keriang tempat baju bundle yang murah-murah. Tapi untuk jaket kena timbang. Bukan sehelai seringgit. Jadi tak berapa murah.


Baju bertimbun. Kalau kat rumah bertimbun macam ni jenuh dua hari dua malam lipat kain.





Adik penimbang tolong amekkan gambaq. Dilah beli jaket tu..dia pakai pi London. Saya tak beli pun sebab saya punya tu RM 9 kot. Peronyok!



 Dilah jugak buat pertama kalinya cuba buat Red Velvet sebab saya ada cakap nak makan..dia memang pandai buat kek, cupcakes, kueh raya tau. Sirius! Tapi red velvet ni mungkin ada kesalahan teknikal kurang menjadi..Tapi tetap menghargai usaha dia dan ingatan tulus ikhlasnya tu..







Baik hati jugak hadiahkan saya sepasang sarung tangan. Jimat duit saya! :)


Thank you Dilah! See you bila I balik nanti!



2 comments:

  1. salam kenal....saya follow blog ni yer...^__^

    ReplyDelete
  2. hy boleh saya tau awak beli coat tu kat mana? saya tertarik nak beli

    ReplyDelete