Monday, December 19, 2011

Songlap

Dah tengok Songlap semalam. Mesti ramai yang tengok kan..Saya pun pi tengok sebab baca banyak review yang positif dari blogger lain. Tu yang gigih tengok di hari minggu. RM13 tu *mahal tsk. Bukan sebab ada Shaheizy Sam ye kawan-kawan. Memang la saya minat dia. Tapi dah cemuih sangat tengok banyak sangat dia berlakon. Huhu...

Memang OK la cerita ni. Tak la sama macam filem-filem Melayu yang lain. Yang predictable. Saya tak tau lah bab-bab seni ni. Tapi cerita ni lebih dekat dengan kehidupan sebenar. Sebagai contoh, hubungan ibu dan anak antara Ad dengan mak dia tu. sampai sudah mak dia tak tau yang Ad tu anak dia. Sebagai penonton, kita mesti la harap and agak last sekali mesti mak dia tau, happy ending. Tapi dalam cerita ni, tak. Memang tak tau sampai sudah. Mula-mula tu tak puas hati lah. Tapi bila fikir-fikir balik, dalam kehidupan yang sebenar, bukan semua benda akan settle dengan baik.


Lakonan yang baik mestilah Fauzi Nawawi sebagai Chipun (kot, tak ingat). Memang bersahaja lah lakonan dia. Lawak. Saya rasa semua pelakon hebat dalam cerita ni. Semua pandai. Kecuali yang berlakon jadi Razak tu. Dia nampak la macam tengah berlakon.


Buruk betul la tarian Ad dalam filem ni. Haha..pandai dia berlakon. Watak pakcik taxi ayah Hawa tu pun bagus. Ekspression yang memang buat orang geram dan nyampah. Yang jadi Toyol tu pun bagus. Baru tau nama dia Ayam. Sebelum tengok, ingatkan Ayam Juvana tu yang berlakon..hehe



Oh, lagi satu saya suka Rashidi Ishak dalam cerita ni. Handsome rambut dia. Must see must see! Dahla noh. Tak payah la nak describe semua dalam filem ni. Nak tahu, boleh pi tengok sendiri. Saya tengok kat TGV Mines ja..Ada la beli popcorn 1. Tapi, kurang rasa la. Tawaq..huhu..Habis jugak la sebalang tu..HAHA
                                             

No comments:

Post a Comment